Vår vardag med tillverkning och försäljning av flytbryggor
14 meter träinklädd träbetongbrygga i Stockholms skärgård
Den här bryggan är lite specialbyggd. Den har ett kortare mått än man vanligtvis har för 4 moduler (betongblock), och då kommer betongblocken tätare. Sen har den träinklätts som extra tillval, samt försetts med två pollare längst ut.
17 meter träbetongbrygga i Mälaren
Vi har märkt att många tror att orginal/standardutförande är med träinklädnad på sidorna. Det är dock så här grundutförandet ser ut, och vill man ha bryggan träinklädd så är det ett tillval.
Träinklädd brygga 17 meter med två pollare
När vi kommer ut till iläggningsplatsen för bryggan så sjösätter vi betongmodulerna med kranbil. De byggs ihop i vattnet, och sen ordnar vi med extradetaljer, som i det här fallet träinklädnad. Man kan behöva hänga på betongvikterna innan man bogserar till platsen där bryggan ska ligga.
Två bryggor till båtklubb, så här blev det
Här är en av två bryggor som förlänger de befintliga. Båtklubben fixar själva till landgången mellan bryggorna.
Vinkelbryggan ett steg längre
Här har vi byggt ihop hela bryggan samt lagt på ett stort antal bommar som ska monteras på bryggan. Den gamla bryggan ligger fortfarande kvar. Nu ska vi flytta över förankringar från gamla bryggan till nya.
Nu håller vi på med denna brygga som har en vinkel
Till vänster syns bryggan som ska ersättas, det kommer att bli ett lyft med den nya.
Drygt 80 meter träbetong på båtklubb i Mälaren
Här håller vi på att förlänga en befintlig brygga, eller vi gör en ny del som ersätter en gammal, risig brygga. Vi har tidigare bytt ut andra delar på den här båtklubben och det här var ytterligare en etapp.
Förberedelser för nästa utejobb
Nu har vi varit inne på verkstan och byggt allt som behövs till nästa jobb. Det är en lång träbetongbrygga som ska till en båtklubb i Mälaren.
8 meter träbetongbrygga i Stockholms skärgård
Den här 8 metersbryggan lade vi ut i veckan. Det fanns inget landfäste gjort ännu, så landgången ligger på bryggan tills vidare.
Nu gjuter vi nya pontoner
Har ni sett våra betongpontoner? Stora, fyrkantiga betongklumpar. Många frågar faktiskt hur de kan flyta, så här kommer en bild på hur de ser ut innanför betongen.
Flytbrygga i Falun i sjön Runn
Vi har varit en tur upp till vackra Falun, det tycker vi om! Den här kunden ville ha däckat och inklätt med samma virke som deras bryggdäck på land. Därför är det en snickare som slutför jobbet med den här bryggan
Tillbaka efter välförtjänst semester
Nu har vi kommit tillbaka efter fyra veckors semester. Hösten är fullspäckad med jobb, så vi vet vad vi ska göra ända fram till i april 2023.
Nästa projekt, två bryggor i Stockholms skärgård
Här bogserar vi två bryggor genom skärgården. Dessa ska ankras ut hos en kund som vill ersätta sina två 40 år gamla bryggor.
Stuckit emellan med lite gjutning
Förra veckan gjöt vi 40 nya betongpontoner. Brukar inte göra det på våren, men lagret hade tagit slut
Nu är bryggan i förra inlägget klar
Det blev fint tycker vi. Landbryggan renoverad, och en ny flytbrygga. Träinklädd 8 meters träbetongbrygga med pollare och båtringar.
Nästa projekt, renovera landfäste o lägga ut 8 meter träbetongbrygga
Här är en fast brygga som vi skulle däcka om. När vi kom till platsen hade vintern gjort hela bryggan skev.
Nu är vi klara för den här gången
En 120 meter lång träbetongbrygga gör sig sällan på bild, men visst är det lite mäktigt? Här kommer sedan belysningsstolpar och y-bommar.
120 meter träbetongbrygga tar form
Här håller vi på att bygga ihop hela bryggan. Det ligger ett antal lösa moduler längs vänsterkanten som väntar på att byggas ihop.
Fogat ihop ny brygga med gammal
Här ska vi bygga ihop en gammal Nynäsbrygga med vår nya. Reglarna ligger åt olika håll på de olika bryggorna, men man får snickra lite,